
سردار شهید قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۵ در شهرستان رائر کرمان است. او از سال ۵۶ و ۵۷ به گردانندگان اصلی راهپیماییها و اعتصابات انقلاب در کرمان پیوست و در سال ۱۳۵۸ به عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. سلیمانی در سال ۱۳۵۹ فرماندهی پادگان قدس سپاه در کرمان را برعهده گرفت و در سال ۱۳۶۰ فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله با حکم محسن رضایی به او سپرده شد. سپس در سالهای ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷ فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در عملیاتهای فتحالمبین، بیتالمقدس، والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ را برعهده گرفت. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و جنگ با اشرار و باندهای قاچاق مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داد. وی در سال ۱۳۷۶ فرماندهی سپاه قدس را با حکم رهبری عهدهدار شد و بلافاصله در سال ۱۳۷۷ در افغانستان حضور یافت تا در مبارزه با طالبان و کمک به بازسازی این کشور پس از جنگهای داخلی کمک کند. سردار سلیمانی در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ درجه سرلشگری از سوی رهبر معظم انقلاب شد و در سال ۱۳۹۰ با تشکیل گروههای خودجوشِ مدافعان حرم برای مبارزه با داعش در سوریه؛ بزرگترین برنامهی خود را برای مبارزه با گروههای تروریست در منطقهی خاورمیانه آغاز کرد. او در گام دوم و در سال ۱۳۹۳ نهاد حشدالشعبی را برای مبارزه با داعش در عراق سازماندهی کرد و در سال ۱۳۹۵ فرماندهی یگان نیروهای ویژه برای مبارزه با داعش در اقلیم کردستان عراق را شخصا عهدهدار شد. سردار سلیمانی پس از عمری مبارزه با گروههای تروریست در منطقه؛ در سال ۱۳۹۶ نامهای به مقام معظم رهبری نوشت و در آن؛ پایانِ داعش را رسما اعلام کرد و پس از آن در سال ۱۳۹۷ به دریافت نشانِ دوالفقار از سوی رهبری مفتخر شد. این سردار بزرگ اسلام که همواره در رصد دشمنان اسلام و اشغالگران حاضر در خاورمیانه بود، سرانجام در نیمه شبِ سیزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ به همراه چند تن از همرزمان وفادارش به مقام عظیم شهادت نائل شد.

دهه فاطمیه تسلیت باد
اسماء مىگوید: از اتفاق بیرون شدم و صداى مناجات آن حضرت را مى شنیدم، آهسته به طورى که مرا نبیند وارد شدم دیدم دست به سوى آسمان دراز کرده و مى گوید: پروردگارا به حق محمد مصطفى و اشتیاقى که به دیدار من داشت، و به شوهرم على مرتضى و اندوهش بر من و به حسن مجتبى و گریهاش بر من و به حسین شهید و پژمردگى و حسرتش بر من و به دخترانم که پاره تن فاطمه مى باشند و غم و اندوهى که بر من دارند، از مى خواهم که بر گناهکاران امت محمد ترحم فرمائى و آنان را بیامرزى و به بهشت وارد کنى که تو بزرگوارترین سؤال شوندگان و مهربانترین مهربانانى. حضرت (س) ادامه داد و گفت: قدرى مرا به خود واگذار و بعد مرا بخوان، اگر پاسخ تو را دادم که بسیار خوب و اگر جوابى ندادم بدان که من به سوى پدر خود، (یا پروردگارم) رفتم. اسماء لحظهاى حضرت (س) را به حال خود واگذاشت و بعد صدا زد و جوابى نشنید چون جامه را از روى صورت حضرت برداشت، مشاهده کرد از دنیا رخت بر بسته است، خود را به روى حضرت انداخت و در حالى که ایشان را مى بوسید، گفت: فاطمه آن هنگام که نزد پدرت رسول خدا رفتى سلام اسماء بنت عمیس را به آن حضرت برسان، آنگاه از خانه بیرون آمد، حسنین به او رسیده و گفتند: اسماء مادر ما کجا است؟ وى ساکت شد و جوابى نداد، آنان وارد اتاق شده دیدند حضرت دراز کشیده حسین علیهالسلام حضرت را تکان داد دید از دنیا رفته است، فرمود: اى برادر، خداوند تو را در مصیبت مادر پاداش دهد. امام حسن مجتبی (ع) خود را روى مادر انداخته و گاهى مى بوسید و مى گفت: اى مادر با من سخن بگو پیش از آن که روح از بدنم جدا شود.
برندگان مسابقه خلاصه نویسی و نقاشی معرفی گردیدند.
به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان پاسارگاد ،مسابقه خلاصه نویسی از بهترین کتابی که خواندم و همچنین مسابقه نقاشی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از 20الی 30آبان ماه 1400 برگزار شد و با شرکت بیش از 200نفر به پایان رسید .
در پایان مسابقه به تعداد 7 نفر از شرکت کنندگان که بعد از داوری برگزیده شده بودند مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.
این برگزیدگان از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاسارگاد و همچنین دهیاری روستای اکبرآباد در مکان کتابخانه شهید خبازی سعادتشهر جوایز خود را دریافت نمودند.
اسامی برگزیدگان نقاشی:
مونس محمدی
غزل باقری
محمد رضا نجفی فرد
نادیا زمانی
اسامی برگزیدگان مسابقه خلاصه نویسی :
یسنا یزدان دوست
مریم شیبانی فرد

